Bli kjent med Aidn
Mitt Aidn er kommunens nye verktøy for digital kontakt mellom helsevesenet og deg og dine pårørende. Tjenesten gjør det enkelt å sende meldinger, samtidig som du får full oversikt over hva som skjer – når det skjer. Gå til mitt.aidn.no og logg inn med BankID. Tjenesten fungerer best på mobil, men kan også åpnes i nettleser på PC.
Tilgang for pårørende
Pårørende kan, med samtykke fra pasienten, få tilgang til Mitt Aidn. Hensikten er å la pårørende ta del i oppfølgingen sammen med pasienten. Snakk med helsepersonellet om å få tilgang.
Livshistorie
For å gi best mulig oppfølging, hjelp og omsorg har helsepersonellet behov for å vite litt mer om pasienten. «Din livshistorie» er et spørreskjema der du kan fortelle om alt fra yrke og utdanning til hva som er viktig for å trives. Konseptet er ikke nytt, men når pasienter eller pårørende svarer digitalt går svarene direkte til journalen, slik at helsepersonellet alltid har det tilgjengelig.
Meldinger
Er det vanskelig å få tak i rett person når du lurer på noe? Helsepersonellet har ofte mye å gjøre, og det er ikke alltid like lett å ta telefonen. Nå kan du enkelt sende en melding via Mitt Aidn og bli varslet på SMS når du får svar.
Oppslagstavle
Bli varslet om viktige fellesbeskjeder fra oppslagstavlen på SMS og logg inn for å lese i MItt Aidn. Her får du beskjed om arrangementer, sykdomsutbrudd eller andre viktige meldinger som angår alle.
Nettverk
Vet du hvem primærkontakten din er? Under «nettverk» i Mitt Aidn kan du holde deg oppdatert på hvem som har hovedansvaret.
Behandlingsplan
Helsepersonellet har alltid en plan for oppfølgingen din. I Mitt Aidn får du full oversikt over behandlingsmålene som er satt, og hvilke tiltak som gjøres for å nå målene.