Bli kjent med Aidn
Mitt Aidn er kommunens nye verktøy for digital kontakt mellom helsevesenet og deg og dine pårørende. Tjenesten gjør det enkelt å sende meldinger, samtidig som du får full oversikt over hva som skjer – når det skjer. Gå til mitt.aidn.no og logg inn med BankID. Tjenesten fungerer best på mobil, men kan også åpnes i nettleser på PC.
![mitt.aidn.no](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/5757ad74b9f61005d138f5c07ede30a220d7e2ca-1252x835.jpg?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)
Tilgang for pårørende
Pårørende kan, med samtykke fra pasienten, få tilgang til Mitt Aidn. Hensikten er å la pårørende ta del i oppfølgingen sammen med pasienten. Snakk med helsepersonellet om å få tilgang.
![Illustrasjonsbilde av tilgangsmeldingen til pårørende](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/f870f16b7382d26119a587cf5fac30bd3b12fbfe-1350x900.png?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)
Livshistorie
For å gi best mulig oppfølging, hjelp og omsorg har helsepersonellet behov for å vite litt mer om pasienten. «Din livshistorie» er et spørreskjema der du kan fortelle om alt fra yrke og utdanning til hva som er viktig for å trives. Konseptet er ikke nytt, men når pasienter eller pårørende svarer digitalt går svarene direkte til journalen, slik at helsepersonellet alltid har det tilgjengelig.
![Illustrasjonsbilde av livshistorie skjema](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/467be285521caa16d4bc0fc31120084d35c71f92-1350x900.png?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)
Meldinger
Er det vanskelig å få tak i rett person når du lurer på noe? Helsepersonellet har ofte mye å gjøre, og det er ikke alltid like lett å ta telefonen. Nå kan du enkelt sende en melding via Mitt Aidn og bli varslet på SMS når du får svar.
![Illustrasjonsbilde av meldingere](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/0f002a63225304e686962519abd067a2ca4a12cf-1350x900.png?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)
Oppslagstavle
Bli varslet om viktige fellesbeskjeder fra oppslagstavlen på SMS og logg inn for å lese i MItt Aidn. Her får du beskjed om arrangementer, sykdomsutbrudd eller andre viktige meldinger som angår alle.
![Illustrasjonsbilde av oppslagstavlen i mitt aidn](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/8e8560abf9d1229f80cb5b46b72773eab9568e8b-1350x900.png?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)
Nettverk
Vet du hvem primærkontakten din er? Under «nettverk» i Mitt Aidn kan du holde deg oppdatert på hvem som har hovedansvaret.
![Illustrasjonsbilde av nettverk](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/d3db711cf34fdd9c49e3897a9fc7d77d6e62f192-1350x900.png?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)
Behandlingsplan
Helsepersonellet har alltid en plan for oppfølgingen din. I Mitt Aidn får du full oversikt over behandlingsmålene som er satt, og hvilke tiltak som gjøres for å nå målene.
![Illustrasjonsbilde av behandlingsplan](https://cdn.sanity.io/images/lnut5xov/production/d618614a72dd3752f0a5440dbc9760be49c21532-1350x900.png?w=1920&q=75&fit=clip&auto=format)